Oude interieurs in modecampagnes: Michael Kors

Schiet een modefoto in een weelderig ingericht interieur met veel antiek, en de aandacht van Monsieur Plusfours is verzekerd. Zoals bij de wintercampagne 2019 van Michael Kors.

Elk jaar vind je er wel een tussen de campagnes van de grote modehuizen: een fotoshoot in een ‘antiekerig’ decor. Denk aan oude meubels, weelderige gordijnen, met velours beklede fauteuils en banken. Die sfeer moet de getoonde kleding classy maken, of romantisch, of juist hypermodern vanwege het grote contrast. 



Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin

De wintercampagne 2019 van Michael Kors is in zo’n interieur gefotografeerd. Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin maakten de beelden. Als decor fungeerde in een woning in New York, de thuisbasis van het wereldberoemde Nederlandse fotografenduo.

Het interieur doet eerder denken aan een oud, Engels landhuis. De kleding blends met de stoffering, de fraaie boeketten en de wanden voorzien van houten panelen. Maar zijn de schilderijen voor de foto zo laag bij de grond opgehangen? Wie zal het zeggen. Het enige wat in het ideale plaatje detoneert, is de prominent neergezette plastic fles Evian.


Jetset

Michael Kors geeft als toelichting op zijn najaarscampagne dat het modebedrijf een inkijkje wil geven in het luxe privéleven en de romantiek van de jetset. En daarmee bieden de foto’s een escape, een droomwereld. Je hoeft er alleen nog maar de kleding voor aan te schaffen…

© tekst: Monsieur Plusfours 2019, foto’s: Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin / Michael Kors Collection

MELD JE AAN VOOR DE GRATIS NIEUWSBRIEF!

Reageer

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangegeven met een '*'